Ouch......That's gonna leave a mark...

Sablans hästskrällen!!!
Öm i hela axeln efter min "goda gärning" idag på förmiddagen.

Hade precis gjort klart allt till min egen guldklimp, bytte och fyllde på vatten i hagen det sista jag gjorde och när jag går för att stänga av vattnet så passerar jag en hage med två krakar helt utan en droppe vatten. Jaja, tänkte jag...å tog mig tid att fylla vatten även åt dom. Ivriga som dom var hade dom lyckats knuffa ut vattenbaljan en bit ut under tråden och stod där och trängdes. Bäst att dra in den en bit tänkte jag, så dom inte kommer åt tråden och får sig en jävel. Höll upp armen och gav en liiiiiten smackning........PANG!!!! sa det bara! Vet inte vad som hände, hann inte ens reagera förrän jag fick en smäll i huvudet och en på axeln!

Lyckas på något vis kasta mig ut ur hagen och när jag lyckas fokusera och lyfta blicken ser att de två skrällena står ett par meter ifrån uppe på kullen och ser stirriga ut.

Otacksamma satans muppjävlar.....och ännu lite mindre fina formuleringar for genom mitt dunkande huvud! Visste inte om jag skulle sätta mig ner innan jag ramla eller bara chansa å stå kvar och vänta ut de tecknade pippifåglarna som snurrade ovanför skallen.

Omtöcknad och yrslig vinglade jag tillbaka upp till stallet, drack lite vatten och åkte hem!!



Tack för idag, har ju varit varmt å skönt iallafall :)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0