andas och räkna till tio.....

Ringde ett samtal och fick spy ur mig lite!
 
Om det hjäpte?? Njaa, litt grann kanske, men har mycket tankar i
huvudet just nu och kommer ha ännu mer att sova och fundera på.
 
 
 
Men jo...... medans jag fick bilen grejjad lite på idag så drog jag iväg till
stallet, klädde på hästen och sen bar det iväg till sommarkollo i bötsle :)
Totalt imponerad över min fina dam idag som skötte sig strålande hela vägen
utan adhd-damp anfall. MVG++ till henne :)
Valde själv att hoppa av på två ställen pga säkerheten och leda förbi henne,
då hon dels blir tryggare om hon får "hålla handen" och gå brevid mig och dels
för att jag kände att det vore totalt idiotiskt att riskera nånting.
Första stället var den smala bron som går över E4:an och andra en järnvägsövergång
precis intill samma väg fast längre ner och som jag vet att hon är väldigt skeptisk mot.
Bara tanken på att hon skulle börja konstra på något av att ställena, eller blir skrämd
och dra över räcket eller ut på vägen, ger mig kalla kårar :/
 
Det roligaste kan ha varit när vi nästan var framme, då vi galopperade sista sträckan.
och min tanke var att springa förbi infarten en liten bit efter vägen bara, så vi kunde
skritta av lite tillbaka sen.
Men toksöten kände ju igen sig så hon nästan pallnita vid gården :p
 
Ställde in henne så hon fick tjena på dom andra och blev direkt kompis med både
Chica och Coccos så nu går dom och myser i den stora fina hagen tillsammans :)
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0