No matter how slow you go.....

Jag gillar såna här dagar när man får känna sig sådär härligt trött å slut i kroppen precis innan läggdags!

Har varit en bra lördag, med en fin häst å trevligt ridpass, en skön lugn men rolig kväll på jobbet och efter det, hör å häpna en löptur!!

Har inte sprungit på jag vet inte sen när, har tagit promenader i massor men just löpningen har varit väldigt gömd på senaste, bl.a. på grund av mitt mongolid knä som strulat. Men ikväll fick jag ett infall å ville sätta mig själv lite på prov med ett löptest, resultatet ska vi inte prata om!!! Men att jag sprang hela sträckan, som förvisso inte var jättelång, förvånade till och med mig själv :)

Testet går ut på att springa 1,5 km så fort man förmår.

Man har ju förvisso alltid sin grundkondis, och ridningen gör ju sitt, men löpning kräver ändå en annan form av uthållighet, så trots lite halvdant resultat som sagt, så är jag nöjd, nu ska jag använda mig av det för att göra om och prestera bättre för varje gång :)

En dusch på detta, lite sömn och sen full fart imorgon igen med jobb-stall-jobb-ny löptur :)

Damn right!!!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0