Blixtar och dunder!

Hujedamig vilket knasigt väder det varit idag! Eller näe! Svensk sommar kallas det ju visst :)  Sol -regn/åska-sol-lite mer regn och åska-lite sol-mera regn, ja ni fattar :p

Molnen tornade upp sig redan imorse när jag var ute på Silverstone ranch och fixade hästarna där. Rätt var det var så öppnade sig himlen bokstavligen å världens skyfall damp ner!

De stora tunga molnen följde sedan med till svedje och skakade loss där med, tur jag hann hämta in pollen innnan det värsta kom.
Varmt och kvavt vare det dock, så stackars darling Dahlia var skyblöt i svett efter ridpasset, men duktig va hon :)  Det är såna här dagar bl.a. som jag använder som motivation till att ha kvar boxen på nuvarande adress.


Helgen gick iallafall i väldigt positiva tecken, supertrevliga människor, mycket skratt och otroligt god mat med dryck. Lördagen fortsatte i ungefär samma anda, dvs mycket trevlig!! :)

Igår var flera dock mer och mindre pigga, jag själv var faktiskt duktig och höll mig i skinnet så jag slapp höra till den sistnämnda delen, och drog iväg och fixade allt hästeri. Sen köpte jag med mig lite flottmat och åkte tillbaka till en av dom som hörde till den mindre alerta skaran ;)

När klockan närmade sig 20 så åkte vi tillbaka ut till Silverstone's för att plocka in brudarna där och på hemvägen igen så åkte vi förbi mackedonken och köpte glass/smoothie (enda det duger till)

Riktigt jäkla helyllemysigt! Och GOTT!! ;)


Näe....dags att jobba igen!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0