Bättre lycka nästa liv!

Otroligt besviken över dagen, som gick i kaosets tecken :(

Hade absolut inga höga mål, men hade definitivt väntat mig bättre resultat än detta.

Första klassen blev alldeles för stressig och rörig. Dålig rytm och motstånd från pollan skulle väl kunna beskriva det hela. Hon som aldrig brukar stanna på hinder gjorde det idag, sen fick vi ett pet vilket också är otroligt ovanligt för att vara henne. Resultatet blev 12 fel totalt inkl tidsfel.

Andra klassen försökte vi göra om och rätt med ordentlig framridning och framhoppning. Men eftersom hon stanna flera gånger på framhoppningen så skulle jag kunna tänka mig att var det som gjorde att jag blev osäker och det satte såklart sina spår i henne också.

Sista sprången på framhoppningen var dock bra och likaså galoppen.
Strul vid insläppet gjorde att vi inte kom in på banan när vi skulle, och trots riktigt bra galopp mot första hindret så var hon på väg att stanna, men lyckades trycka över henne nästan stillastående vilket i sin tur gav mig en katapult i röven och jag höll på att smaka gruset. Hamna på halsen och hur jag lyckades klamra mig kvar och komma tillbaka i sadeln vet jag inte. Bet iallafall ihop och red mot hinder nr 2 men då tror jag att föregående händelse gav mig skräcken och det fördes såklart vidare på pollan och hon nita igen och igen. Uteslutna alltså!

Riktigt tråkigt och som sagt sjukt besviken eftersom jag vet att hon kan och tycker att det är så kul i vanliga fall när vi hoppar hemma :(
Gick ju dessutom väldigt bra på Yannic-träningen i lördags så jag fattar inte varför hon stod emot så himla mycket.

Kommer förmodligen att överanalysera den här dagen i hundra år, och som det känns just nu så är självförtroendet i botten vad gäller tävlingar :(

Nu är det dags för sängen och ladda batterierna för jobb imorrn!

Over and OUT!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0