Moonshine....

Haft en kanonbra dag på jobbet, kom hem, slängde i mig lite av ungefär
samma nötfärsröra som igår och sladdade sedan ut till pollehästen.
 
Kändes lite motigt det där med uteritt just när jag åkte ut, för då snöade
det massor!! Och fröken fisförnäm tycker väldigt illa om nederbörd.
Ja jag pratar faktiskt inte mig själv, utan om hästen!
Hon går i princip på snedden, eller med mulen i backen/mellan knäna för
att slippa få regn/snö i ansiktet. sötnöten :)
 
Men... när jag stod där i stallet, och fick höra att både den ena, andra och den
tredje skulle ner till ridhuset så fanns det inget att vela om längre, det var helt
enkelt tillräckligt med motiovation för att bylta på både sig själv och pollan kläder
och reflexer och ge sig ut på en tur istället :)
Absolut ingenting jag ångrar nu i efterhand!!
 
Med skenet ifrån fullmånen som enda "belysning" red vi ut efter vägen,
bara Dahlian och jag ♥ ♥ ♥
Livskvalite när det är som bäst! Snön knarrade under hovarna, annars var det
i princip knäpp tyst, vi mötte varken trafik, människor eller andra djur, lagom kallt,
uppehåll och hur mysigt som helst. 
Bästa sättet att koppla av och rensa huvudet på vad än man har för tankar.
 
Det enda som kunde ha gett turen allra högsta topp betyg hade varit om min
älskade lilla fröken rödfräs hade kunnat chilla liiite mer, hon var absolut inte dum,
men väääääldigt pigg, spänd och på G hela tiden, men det var ju ett tag sen vi var
ute så det kanske inte är så konstigt heller :)
 
 
Toknöjd vill jag påstå att jag är iallafall!!  :)
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0