hate-day!!

Idag har inte varit nån bra dag!
Det känns som att jag sitter på ett mellanplan där jag borde
vara nöjd, men ändå inte är det.
Massa drama i stallet där allting har lett till irritation, frustration
och ren och skär illska.
Inte alls som det borde vara. Jag vill stå i ett stall där allt är frid och
fröjd, alla kommer överrens med alla och om det uppkommer problem
så gör alla det dom kan för att hjälpas åt med en bra lösning.
Önsketänkande jag vet!! Men så länge alla kunde ha inställningen
"problem är till för att lösas" så skulle jag fullkomligt skita i om folk
ens var vänner med varandra eller ej, bara allt rulla på och funka utan tjafs!!
I det här fallet så är det mycket egoism och trångsynthet som sätter
stopp för de där idylliska önskade tankarna om fridfullhet.
Orkar inte gå in på detaljer, men känner bara sån stor hopplöshet just
nu, jag pallar verkligen inte med all skit, jag brister totalt, vill bara skrika och gråta!
Jag vill ju vara i stallet, må bra ta hand om min fina häst och kunna få utöva
min hobby utan massa tjafs, men nu verkar det vara stört omöjligt!!!
När man känner ångest över att åka dit, man vill egentligen, men ändå
känner en tvekan bara för att man går och tänker på all skit man får stå
ut med hela tiden, man vill undvika båda vissa saker och personer.
Jag har försökt hålla låg profil, hålla min kant, sköta mitt och skita i allt annat,
men jag blir hela tiden drabbad ändå genom ditten och datten!!!
 
Det jag borde vara nöjd med, är jag nöjd med, men å andra personers vägnar
är jag inte alls lika nöjd, och jag har därför en konstant diskussion med mitt eget inre.
Mitt samvete spelar ett fult spel med mig, då jag vet att det varken är mitt
problem eller mitt fel!!! Det är upp till stallägarna att lösa!!
Att försöka vara snäll är i vissa lägen helt jävla fel det också!!
Det är inte första gången välviljan heter satan i efternamn!
 
Nu tänker jag gå in i min egen bubbla, jag kör mitt eget race ett tag till,
ska försöka bita ihop ännu en gång, och funkar inte det så finns bara en
lösning om jag inte ska bli helt nerdragen i botten!!
 
Jag hoppas verkligen att morgondagen blir en bättre dag!!  // [email protected]
 
HEJ!
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0