Blodbad!

En riktig jävla skitdag har det varit!!!!!
Kaos hela dagen på jobbet, helt tom i huvudet när jag väl slutade och fick åka hem.
Såg fram emot att få rensa skallen å fylla på energi hos guldmulen ute i stallet, men icke!!
Hade mockat och fixat allt käk osv, började plocka in alla hästarna
då jag hade jouren idag.
När jag hämtade in min egen kuse, så var bland det första jag la märke
till när vi kom upp till stallet och ljuset, att hon såg ut att ha fel grimma på sig.
Jaja shit happens, tänkte jag! MEN dom orden fick man ju äta upp, för ja,
nog hade det hänt grejer!
Hon hade nämligen rätt grimma, men den hade bytt färg då den var full i blod.
Ett ca två centimeter brett sår strax ovanför vänster öga.
Såg riktigt ruskigt ut, men supersnäll som denna underbara fuxdam är
så fick jag tvätta rent runt omkring och över såret, så gott det gick.
 
Imorrn ska hagen undersökas kan jag ju säga!!!
För nånting där är det, som hon har gjort sig illa på!!!
Så jävla less!!! Å stackars hästen var ju blodig hela hon :(
Avvaktade ikväll, så får se hur det ser ut imorgon om jag måste ta
ut en veterinär som får kika på det, eller om det kan tänkas läka av sig själv,
vilket jag absolut hoppas!
 



Stackars älskade <3
Mitt hjärta blöder!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0