En AHA-upplevelse senare....

Helgen har bestått av jobb, jobb och lite mera jobb, men
däremellan, har jag ju såklart klämt in finaste pollen också.
 
Eftersom det då är jag som drar in cashen i den här "familjen" så
har jag krigat på sen i onsdags på jobbet och så även igår, vilket
resulterade i en sen lördagkväll i stallet.
Det bästa som hänt på hela helgen!!!
Kom ut runt 18 och var helt ensam i stallet, så jag gjorde allt det vanliga.
Mockade i godan ro, fixade käket, hämtade in damen och putsade
och pussade på henne innan vi gick ner till ridhuset, fortfarande ensamma!
 
Skrittade fram väldigt länge, la upp stigbyglarna, och väntade tålmodigt på att
hon skulle släppa på lite spänningar, jobbade med mycket sidvärts, halter, höll henne
rak och hela tiden innanför spåret. Och HELVETE rent ut sagt va fin hon blev sedan!! 
 
Jag vet knappt vad eller hur det hände? Men hände, det gjorde det!!
 
Jag hittade nya knappar och känslan av att bara kunna sitta och finlira var helt magisk :)
Ville bara gråta av glädje när jag var klar, ville inte sluta rida!!
Så otroligt fin som hon var igår och lyckan av det, rensade mig totalt på all negativitet!!
Jag var tvungen att ringa till Annika när jag åkte ifrån stallet bara för att tala om att jag
var så glad efter en stallvistelse för en gångs skull :p
För på senaste har det varit så mycket negativ energi som följt med hem därifrån,
absolut inte pga hästen, men frustrationen över mycket annat.
 
Idag fick hon en välförtjänt vilodag och säkert ett ½ kilo morötter och massa
gos och pussar på guldmulen ;)
 
Imorrn blir det jobb igen, så har inte hunnit tänka ut nån hästplan för veckan
ännu, men en uteritt och lite skuttande ska vi klämma in iallafall :)
 
Nu ska jag vila min utmattade bula ovanför axlarna och krama kudden
så jag är piggare än tröttast imorrn på jobbet!  TJA!
 
Finaste hjärtat!!  ♥ ♥ ♥
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0