Upp som en sol, ner som en pannkaka...

Den här dagen skulle bli så jäkla bra! Och till viss del blev den det, men min maximala jävla otur slog mig på käften som vanligt!

Vaknade imorse, drog på mig ridkläder och brände ut till stallet. Hade bokat in ett träningspass för Annika och det gick så himla bra, pollan var så fruktansvärt fin, även om hon kör med mig en hel del den lilla masken :)

En nöjd jag åkte hem och tog en snabbdusch och iväg igen på en liten utflycktstur. Vi hann komma nästintill hela vägen fram när det small till under bilen. Hinner knappt stänga av innan en skum lukt sippra in i kupén och utanför dörren formades en svart pöl av olja. Faaan!!! Mitt ute i urskogen utan mottagning på luren. Kul!!!

Lyckades ringa efter hjälp iallafall och även ett pinsamt samtal till jobbet för att försöka avboka kvällens pass. Hade ju ingen aning om hur lång tid detta skulle ta :(

Tur det finns så underbara hjälpsamma människor!! Blev bogserade hem och sen ringde jag ytterligare en av de bästa som jag vet alltid ställer upp med hjälp. Ytterligare bogsering igen upp till verkstan för att hissa upp bilen och konstatera att det var ett fin litet hål i oljetråget :(  Det var en träff på några få ynka jäkla centimeter!! Men det är jag det, otur är mitt mellannamn!!

Har massa samtal att ringa imorrn för att klura ut den bästa lösningen på det här skiten. Tills dess så får jag och "Doris" trampa ikapp ett tag!

Hade dock en mysig kväll till slut, skönt att komma iväg och tänka på nå annat, annars hade jag förmodligen bara brutit ihop hemma!

Imorrn väntar jobbet iallafall!


Puss å godnatt!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0