min vanliga tur...

 
 
Blev sådär enormt sugen på ett glas rött och var precis påväg att bege mig in till systemet och införskaffa lite när jag gjorde en extra koll på när det stängde. Kl 18 och vad var klockan då?!? 18.03!! Typiskt!!! Hade för mig att dom stänfgde kl 19 :(
 
Idag hade vi, några i stallet, lite "gemensam träning" och byggde upp lite olika working equitation hinder :) Var faktiskt riktigt roligt och hästarna verkade tycka detsamma. Riktigt mjuka och fina blev dom dessutom. Det enda "hindret" som jag och Dahlia överraskande nog inte lyckades med var ginden, i form av två hinderstöd med ett långt grimskaft emellan, som man då skulle öppna och gå igenom och sen stänga igen. Hon var jättefjantig och ville inte ens gå i närheten. Hon tyckte den var superläskig. Och när jag satte lite press på henne så började hon småstegra och protestera hejvilt. Kunde inte alls förstå vad som var så farligt :) Till slut lessna jag och hoppade av, ledde henne fram och gick runt den flera varv åt båda hållen och lät henne titta på den ordentligt. Sen hoppade jag upp igen och då kunde vi iallafall rida förbi på utsidan och gå på spåret, haha :) Allt annat fixade hon hur bra som helst så jag är jättenöjd! Och det sista vi gjorde var att till slut gå igenom "grinden" när den var öppen och då gick det ju galant :)
 
 
Man kanske inte ser så jättemycket av hindren, men lite iallafall :) 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0