massproducering...

 
 
Har fixat massor med matlådor ikväll! Så nu är frysen proppad, så himla skönt! Gjorde iordning en tacopaj, två formar med två olika varianter av makaronilåda, en med köttfärs och en med bacon. Sen slängde jag ihop en fläskpannkaka när jag ändå hade ugnen igång :) Blev typ 20 lådor. Perfekt för att bara rycka med sig när man ska på jobbet. Och billigt blir det när man gör så mycket på en gång. Tänkte röra ihop en köttfärssås också men då hade orken försvunnit :p
 
 
Det gick iallafall bra med Dahlia idag så nu är tänderna fixade! Anders, veterinären, behövde bara visa munstegen så for huvudet upp i taket. Hon gillar inte att man grejjar med skallen hennes. Så det var inget snack om saken. Hon fick en spruta och blev tröttare en tröttast :) Men lugn som en filbunke, så då gick det superbra att raspa till tänderna! Lilla snuttan blev så trött dock så hon orkade knappt följa med tillbaka till boxen. Vinglade med tunga steg, sötnöten ♥
 
Hade kvälljouren i stallet ikväll så åkte tillbaka dit ut runt halv åtta, och gav alla mat osv. Gick väldigt snabbt och smidigt eftersom nästan alla hästar var inne och jag redan hade fixat allting till Dahlia. Pussade henne gonatt och åkte hem och gjorde klart den sista maträtten. Sen har jag bara legat på sängen med datorn och slappat.
 
Klockan ringer dock 05.25 imorrn bitti, då det är jobbdags, så det är lika bra att slå igen ögonen nu!
 
Natti natt!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0