dessa superlativ...

 
 
Jag får inte nog!! Fina fina hästen ♥ på träningen för Yannic idag! Så duktig! Blir så himla glad så det går inte att beskriva. Har bara haft henne sen i december och hon har redan gett mig så mycket positiva förbättringar vad gäller min ridning. Fast det är ju som Yannic sa idag, bra hästar föder bra ridning! Och det stämmer ju faktiskt en hel del. Hon berömde både mig och hästen så mycket idag så jag blir alldeles varm i kroppen av lycka :) Hon tyckte att jag hade gjort ett superbra jobb med henne hittills och att Dahlia hade musklat om och på sig riktigt fint. Sen så vet ju jag vad hon har för åsikter om dom tidigare hästarna jag haft/ridit, och det är inget ont mot dom personligt, men att det har varit mycket slit utan nån större utdelning, typ. Nu händer det ju saker hela tiden, och Yannic har påtalat mer än en gång att hon gillar Dahlia och är glad att jag äntligen har fått tag i en "riktig" häst :p Vi har hunnit träna för henne 3 gånger nu och hon har sagt just det varje gång :) Jag tycker verkligen att Yannic är en toppen tränare, den bästa!! Hon är alltid så otroligt positiv och har lösningar och bra tips på i princip allt :)
 
Johanna var snäll och filmade en liten snutt idag, och jag har kollat på klippet fler flera gånger. Jag får lov att ge mig!! Annika har rätt! Det ser inte lika illa ut som det ibland känns. Jag tror ju ofta att det ser helt katastrofalt och nybörjarmässigt ut. Riktigt så illa kanske det inte är. Väldigt mycket kan förbättras innan det ser mer än okej ut, men det är iallafall som sagt, inte så dåligt som jag vill tro när jag sitter på hästen. Väldigt nyttigt och se sig själv dessutom, har inte så många filmer där jag rider nu när jag tänker efter. Det är ju ett väldigt bra hjälpmedel, så man kan sitta och titta och analysera lite, och så att man kan se själv och tänka mer på de sakerna man behöver förbättra :)
 
 
 
Har även hunnit med ett kalasande ikväll ute hos familia! Så nu är jag fortfarande proppmätt efter all supergod smörgåstårta :) Fast det kanske gör att jag somnar gott, och fortare! Sista arbetspasset för denna vecka är imorgon, vilket är väldigt skönt! På söndag morgon ska jag direkt ut till stallet då jag har jouren. Så ut och mata och släppa ut pollarna, sen ska jag åka på en liten tripp ca 10 mil norrut och hämta ett "köp" som jag längtat efter ;) Får se om jag får med mig något trevligt sällskap också :)
 
 
Godnatt finingar!!
Kommentarer
Daniela

Hej!
Allt bra?
Kika gärna in på min blogg om du får tid över, lovar att du inte kommer ångra dig :)

Svar: hejhej. Jodå det är bra, tackar som frågar. Tjusig ponny, lycka till med allt :)
susanne johnson

2013-03-02 @ 18:54:58
URL: http://powerpony.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0