Avbrott i vardagen...

 
 
Vi har ganska bra gemenskap i vårat stall. Inga bråkmakare och alla kommer överrens med alla just nu. Förra veckan var det en av de andra tjejerna som kom med förslaget att vi skulle hitta på nånting tillsammans allihop och göra nåt lite kul annorlunda, typ "leka"  :)
 
Vi kom iallafall fram till att vi kanske kunde prova hitta på lite working equitation övningar och "tävla" lite mot varandra, just för att få ett avbrott i den vardagliga träningen och rutinerna. Det är ganska kul att det kommer ifrån just henne då det var väldigt övverraskande. Hon brukar inte, enligt min åsikt, göra så mycket udda saker med sin häst, som hon till vardags rider akademiskt med.
 
Kan ju bli riktigt skoj iallafall, för nåt år sedan så hade vi stallmöte med fika och jullekar (utan hästar) efteråt :p  Haha ja, Hej jag heter Susanne, är snart 28 år men jag älskar att leka, och kommer förmodligen ha mitt barnasinne kvar även om jag så skulle ta mig upp i åldern av 80 bast ;)  Behöver jag säga att jag tyckte väldigt mycket om mitt jobb som dagisfröken :p  Men till mitt "försvar" måste jag få säga att hon som kom med idén till och med är nåt år äldre än mig ;) Inte för att jag tycker att det behövs försvaras, men ändå :)
 
Iallafall så var det tänkt att vi skulle ha pysslat på med detta imorgon eftermiddag/kväll, men då är det Peter Nordlander träning i ridhuset på eftermiddagen, så det blev flyttat till fredag på dagen istället, ungdomarna i stallet har ju sportlov denna vecka så dom är ju lediga och fria närsomhelst egentligen. Jag måste kolla upp ett och annat innan jag kan säga om jag kan vara med eller ej, men hey, varför inte, måste ju få busa till det lite ibland :)
 
Kikade runt lite på youtube efter videos med just working equitation, det är ett himla fint samspel och samförstånd mellan häst och ryttare. Tillit måste finnas, annars skulle det ju aldrig funka. Fantastiskt kul att se, för att inte tala om inspirerande nu :) Fick ju faktiskt en bok av Hanna förra julen om w.e. måste leta fram den och se om det finns nåt lämpligt som man kan snickra ihop :) Behövs ju inte alltför mycket avancerade saker egentligen, se själva :)
 
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0