for the very first time....

Full ös medvetslös! Ungefär som dagen har varit, på ett positivt sätt :)
 
Fick mess av Ellinor igår som frågade om vi skulle rida ut tillsammans idag, och visst var jag absolut med på det! Jag och Dahlia har ju inte kommit så långt på våra uteritter tidigare pga diverse omständigheter.
 
Men idag så blev det en fullbordad tur :)  Lite spännande var det eftersom jag inte alls vet hur hon funkar ute, när man möter saker, människor, trafik osv.
 
Jag var så glad och stolt när vi kom tillbaka så jag hade kunna grina, haha. Lycklig över det "lilla" brukar man ju säga.
 
Vi passerade bla. "dum-gubbe-med-snöslunga-som-vägra-visa-nå-hänsyn" några bilar, gick förbi människor som åkte skidor, människa med barnvagn, "hund-som-vägra-sluta-skälla", busig brallande ponny i hage och gick över
en bondgård där det såklart ofta finns massor med saker att titta på.
 
Men hon var ju jätteduktig!!! ♥♥♥
Visst, hon tittade till på saker, stissade lite, men helt kontrollerbar hela tiden, och det ser jag som det viktigaste! Jag är ju van med gurkans sprätt hit och dit så sånt bryr jag mig inte ett dugg om, men eftersom jag inte känner Dahlia riktigt så väl än, så har jag ju ingen aning om hur hon reagerar på saker eller hur hårt man kan pressa henne.
 
Glad var hon iallafall över att äntligen få komma ut, det visade hon med sina glädjeskutt i galoppen, haha :p
 
 
Sen har jag varit och firat min fina fina vän/bonus"mamma/syster" Helena som egentligen fyller år på tisdag, men bjöd på mat och fika idag. Tacos som är bland det mumsigaste jag vet och sen helt gudomliga tårtor, hur kan det bli bättre ;)
 
Haft en supertrevlig och bra dag, bara en sak kunde ha gjort det bättre, men men man kan inte få allt man önskar sig helt enkelt. Enough said!!
 
 (bilder från instagram)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0