permission....

 
Fick ledigt från jobbet några timmar ikväll, då det kom besök
och dom ville ha lite egen tid, fullt förståligt om man har
personlig assistans dygnet runt alla dagar i veckan året om.
Så jag drog iväg en sväng, klockan var nog runt 17.30 så då
tänkte jag åka och kolla om hästarna fått komma in än annars
ta in dom, så jag drog till stallet. Pollarna var ute så men ville mer
än gärna komma in så jag uppfyllde såklart deras önskan och gav
dom lite extra käk inne. Hade ju bara tänkt göra det och sen åka hem
efter det och vänta på att åka tillbaka till jobbet, men jag blev kvar i stallet
till 21.15 då var jag tvungen att åka, eftersom jag skulle vara tillbaka vid halv.
 
Hamnade såklart i prat om det tragiska som stackars Simmy fått vara med om.
Nu när jag fick se henne med egna ögon så tappar man verkligen orden,
FY FAN är det enda man får fram. Hon har inte en muskel kvar, ett 3-4 cm brett
skav ifrån grimman på nosryggen, pälsen är jätteful och lång, nästintill tovig, hon har
inte blivit verkad och omskodd på 3 månader, för dom påstod att dom inte fått
tag i hovslagaren!!  Det gick att räkna revbenen på henne när hon tog djupa andetag,
TROTS den långa pälsen!! Jag kan fortsätta berätta om hur mycket som helst!
Vilka idioter!!! Tycker så fruktansvärt synd om denna fina ponny, och såklart kusin
som har väldigt dåligt samvete nu. Men hur ska man veta i förväg att personerna
man lämnar iväg sin älskade häst till inte är vad man tror???
Visst finns det saker som kusin kunnat göra annorlunda, kollat upp lite mer osv.
men man tror ju inte att folk ska vara så vidriga som dessa har varit mot Simmy.
Sen alla runt omkring!!! Tränare osv, vafan har dom inga ögon!!
 
Har god lust att hänga ut den här fodervärden med dennes blogg så alla kan gå in
och läsa vad hon skriver för sjuka saker och lögner!
Men även om det är hon som ska ha tagit hand om ponnyn så är det ändå föräldrarna
jag klandrar mest, för det är alltid dom som har det övergripande ansvaret!!
  
Men det kommer jag naturligvis inte göra, jag hoppas bara att den här
familjen får besök av nån "myndighet" väldigt snart eftersom dom verkar ha
flera egna hästar, som kanske står och far illa!!!!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0