hej å hå...

 
 
Kom hem efter jobbbet imorse, toktrött så gick och la mig en sväng, väldigt skönt. Men sen började telefoner gå igång som nån j*kla paradorkester!! Först mobilen, sms....påminnelse om sms för att jag inte orka kolla. Nytt sms, hemtelen började ringa, och inte fasen slutar den heller om man ignorerar skiten!!! Åhh LESS.NU!! Var bara ge upp sovandet och sömnen, men det gjorde väl inte så mycket egentligen för det var ändå dags att kliva upp :)
 
Hade ju bestämt med Anna att vi skulle glo på film idag men sen messa hon och gav förslaget om bio, å det nappade vi på :)  Men först var jag ju tvungen att pallra mig ut till pollarna för lite motion. Både Dahlia och Astrid skulle ridas. Det var ju finväder idag, dock ganska blåsigt så det fick bli ridhuset ändå och speciellt med tanke på tidspressen. Dahlia var fin, lite spänd i början men det gav med sig. Tänkte skritta av ute efter vägen, ner till korsningen och vända bara, vad kan det vara några hundra meter, men det gick hon först inte med på. Efter en stunds trippande, backande och studsande och mjuk övertalning så kom vi till slut ner till vändpunkten iallafall. Sen blev hon bara helknasig på tillbakavägen!! Haha, knäppa lilla häst :)  Blåste upp sig, och börja takta, studsa och piaffera och gud vet allt. Frustade jättehårt och upp med svansen i det blå! Vet inte riktigt vad som fick henne att bli så upprörd/uppspelt men jobbig blev hon. Hoppade av och ledde henne sista biten och när vi kom närmare stallet så stissade hon ju såklart upp resten av hästarna som var ute också, haha!
 
Astrid var kul att rida i ridhuset, har bara ridit ut tidigare med henne och typ "åkt" :)  men nu jäklar det var inte nå åkande inte!! Hade jag ju såklart inte förväntat mig heller, men ändå :)  Mina ben och magen kommer förmodligen kännas imorgon, haha. Shit! Förstår vad Annika menar med att det är mycket häst att rida :p  Men hon är så himla fin och trevlig ändå!!
 
Sen var det bara att gasa hem och springa genom duschen och vidare in till stan. Fimen vi såg heter Beautiful Creatures och var helt okej. Men börjar bli less på alla trilogier eller uppföljar filmer! Detta var en uppenbar sådan när man tänker på slutet och det ska ju tydligen finnas en hög med böcker om samma story. Det tar ju så lång tid innan man får se nästa!! Det är det som suger!!! Men annars var det en film i min smak, fantasy/drama typ.
 
Nu är det sängen om gäller dock, jobbet kallar imorrn igen!
 
Natti natti!!  ♥
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0