en bild säger mer än tusen ord...

ett klyschigt, men ändå väldigt bra uttryckt. Hade en så himla mysig söndag! 
Vädret var klockrent, blå himmel, strålande sol och en underbar uteritt med pollarna. Började dagen med att åka ut till stallet för att fodra och släppa ut alla hästarna. Mockade och fixade allt annat till Dahlia, Astrid och Shira. Sen väntade jag in Ellinor och Hanna som skulle med ut på tur. Alltså det var helt gudomligt!! Solen värmde till och med och man kunde bara sitta där på hästryggen och toknjuta. Red på en jättebra väg som är väldigt varierande med både uppförs- och nedförsbackar och plana delar. Perfekt för ridning i alla gångarter och underlaget är super och man möter typ aldrig trafik.
Dahlia tyckte det var superkul, men hon blev ganska svettig. Hon har ju inte gått något sådant långt pass tidigare, har försökt hålla mig till 35-40 min i ridhuset nu i början, och ute har vi väl varit iväg kanske 45 min. Nu var vi ute i över en timme och travade och galopperade en hel del, men hon tyckte som sagt att det var kul att få sträcka ut i galopp, och det tror jag att hon behövde också, även fast jag riktigt fick säga åt henne att varsågod, du får springa, sötisen :)  När vi kom tillbaka ifrån turen satt vi oss i solen en stund bakom stallet och drack lite kaffe. Vill ha fler såna här dagar med både sol och uteritter!!! ♥
 
Kvällen bestod av ett hemligt uppdrag och sen mys med tacos och film.
 
Nu ska jag inte babbla mer, här kommer bilder från igår  :)
 
 

 


 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0