det går väldigt fort när det går neråt...

 
Jag tycker fan att vi borde ha mycket hårdare regler och straff
mot vanvård och allmänt dålig skötsel av djur!!!
 
Blir så otroligt illa berörd och ledsen när jag ser bilder och
artiklar om diverse fall som många gånger är rent utav vidriga!!
 
 
Min kusin har fått erfara detta med sin ena ponny som varit
utlånad en tid nu hos fodervärd.
Hon har även varit till salu länge och under tiden som hon
varit borta. Nu var det en ridskola som var intresserad av att
köpa henne, men vid veterinärsbesiktningen visade det sig att
hon markerade på 3 ben och såg allmänt väldigt risig ut!
Så dom tog kontakt med ägaren, i detta fall min kusins pappa,
och berättade läget och sa att dom trodde att ponnyn nog inte
blev omhändertagen ordentligt. Detta gjorde att dom snabbt
bestämde sig för att hämta hem henne och det här är vad min
kusin visar upp idag, jag blir så förbannad så jag vill bara gråta :(
 
 
Ponny har varit alltså varit hur fin som helst, och kommer hem och
ser ut som ett kolli. Simmy som hon heter är 14 år, men nu ser
hon ut som typ 30.
Man ska nog tänka efter ganska månger gånger innan man lånar
ut djur på foder till folk man inte riktigt känner och som bor typ 25 mil bort.
Det är lätt att vara godtrogen, klart man inte tror att det ska bli såhär
men rätt vad det är så händer det en själv.
Jag hoppas verkligen att hon kommer återhämta sig ordentligt,
vem vet hur hon har blivit behanlad som?  :(
Kommentarer
Anni

Åh stackars liten!:( ser exakt ut som våran yante, insjunken och svankig. Helt sjukt att människor kan hålla på som de gör och komma undan ostraffat!

Svar: Nästan ännu värre var, att samma dag som dom åkte för att hämta hem henne, så hade fodervärden hoppat med henne, bara för att det var sista gången!! Medveten om vad dom sa på veterinärbesiktningen! Och så hade hon gått över skoningen med flera veckor!! Helt ofattbart, man blir så ledsen när man får se och höra om sånt här :( Och detta var en tonårsflicka, så man kan undra vad föräldrarna tog för ansvar? Bedrövligt är vad det är iallafall!!
susanne johnson

2013-03-05 @ 06:20:46
URL: http://teamoveson.blogg.se
Jessica

Alltså... Jag finner inga ord! Så fruktansvärt :'/

Svar: Ja det var det verkligen...minst sagt!!Men nu är ponnyn på väg tillbaka i skick igen iallafall :)
Även om det är en bra bit kvar tills hon ser ut som när dom lämna iväg henne
susanne johnson

2013-03-06 @ 22:58:35
URL: http://vinna.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0