a day like every other day...

 
Förvisso skönt med fredag, men jag vet inte om jag gör så stor skillnad på veckodagarna, kanske har med mina arbetstider att göra. Men det är klart, visst upskattar man helgen liiite mer än övriga veckan.
 
Var helt slut igår när jag kom hem. Blev ju som jag trodde, väldigt många timmar i stallet, tror att klockan var runt 12-13 när jag kom dit och jag åkte därifrån kl 19. Hade säkert varit klar mycket tidigare, men eftersom jag inväntade både hovis och ridsällskap så fick jag ju fint anpassa mig.
 
Astrid var hur kul som helst att rida, lite tittig men går ändå fram överallt utan att behöva nån större övertalning. Red upp på "räddningsvägen" med henne så vi kunde tava och galoppera en del och det tyckte hon var latjo :)  Hon fick springa lite extra på hemvägen då det kom en latsbil bakom oss, så för att slippa bli omkörda på den lilla vägen vi gick på så galopperade vi nästan hela vägen fram till korsningen där vi skulle vänster och lastbilen höger :)  Hon såg ut och verkade väldigt nöjd efteråt iallafall :)
 
Shira fick ridas en tur runt kragom. Fick sällskap av Hanna och Isi, men det började ju bra som vanligt när vi ska ut på tur tillsammans :p  Hade inte kommit långt ifrån stalllet och skulle precis gå över tågbron (har väldigt respekt för den)  när två travekipage helt plötsligt dyker upp bakom hörnet på andra sidan bron. Alla hästar blir rädd för varandra, vi sitter med alldeles för långa tyglar på våra som tvärvänder och ena kusken trillar ur sin vagn. Haha alltid detta drama ;)  Allting gick iallafall bra, ingen av oss åkte av, vi fick direkt stopp på våra hästar och lyckades lugna ner dom lite, och travarna fick gå förbi oss så vi kunde fortsätta :)
 
Såklart var det skymmning när vi kom iväg ut, så det var som uppgjort att vi skulle träffa på massa bambis borta vid mataren, tror dock inte att hästarna hann se dom, men vi gjorde och började sjunga och tralla diverse melodier för att rådjuren skulle skynda på lite extra bort ifrån oss, haha :)
 
Dahlia hade jag ju tänkt rida, men hon var väldigt orolig i munnen när hon fick in bettet. Aldrig varit så tidigare. Anders kollade lite snabbt i hennes mun efter att han skodde henne, och hittade faktiskt två vassa tänder upptill. Så det måste vi nog kolla upp. Hon är nog inte kollad på ett tag, så har hon haft så länge så skulle det kunna förklara både det ena och det andra. Iallafall så ville jag inte rida när hon verkade så besvärad. Det kan ju ha varit så att det blev nå knas efter att Anders var in i munnen och kände? Hur som helst så fick hon springa lite i ridhuset istället, busfian :)  Så kunde jag passa på att ta en ny månadsbild också. Så himla kul att se skillnaden :)  Lägger upp dom bilderna senare!
 
Nu ska jag käka lite lunch och ge mig iväg ut en sväng innan jag drar till stallet :)
 
 
 
Fina fin Astrid!
 
Och sötisen Shira tillsammans med Isi!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0