tjugoandra oktober tvåtusentolv...

Måndag igen då och ny vecka! Helgen springer förbi alldeles för fort som vanligt när man är ledig.
Men hursom helst så har den varit fartfylld och bra :)
 
Det har varit Yannic träningar fredag och lördag som jag var och kika på.
Och i lördags efter träningen fick Hanna prova rida gurkan, jag hade en sån där rolig
"dunk dunk" huvudvärk, konstant molande liksom, men vid varje ansträngning så
kom det en dunk dunk! Värdelöst och jobbigt. Men iallafall, Hanna red och det gick jättebra,
dom var duktiga båda två. Alltid kul och nyttigt se nån annan rida sin egen häst och se hur dom
beter sig när "problem" uppstår. Tyckte Hanna löste det mesta riktigt bra.
 
Igår, söndag, drog vi iväg på långtur till grannbyn, ca 2h var vi ute och vi fick med oss
Ellinor och Falco också, supertrevligt!
 
Sen hann jag med och byta däck på bilen och tvätta av den lite också vilket var välbehövligt
båda delar. Ibland börjar man tro på riktigt på det här med att ha änglavakt.
Jag har vetat länge att mina sommarsulor varit dåliga och trallat på sista versen men att
det var SÅ illa som det nu uppdagades var lite skrämmande och shockerande.
 
Alla fyra däck hade "sprickor", eller gummit hade börjat släppa, ja jag vet inte hur man
ska förklara men illa var det iallfall, och bula på ett av dom var det.
Så att jag kunnat köra runt sådär, vem vet hur länge, utan att nån däck poffat är en gåta.
 
Men nu är vintersulorna på iallafall, och till sommarpjucksen säger jag bara R.I.P!!!!
 
 
 
 
Nu bär det av ut till hästarna igen!! :)
 
 
HeJ HoPP!
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0