lycka!

Stödvilan imorse drog ut lite väl på tiden idag,
så jag kände mig nästan som bakis när jag vaknade.
Låg på sängen en bra stund och kikade runt lite innan
det var dags att svida om till stallkläder och styra bilen
mot svedje.
 
I onsdags red jag ju "gurkan" i ridhuset, men hon var inte alls
på nå kul humör, och mitt tålamod var verkligen i botten och
jag kände mig studvis sådär frustrerad så jag bara skulle kunna
hoppa av och gå upp och gråta en skvätt.
 
Men idag!!!! Gud så fin och samarbetsvillig hon var!! Fina ♥
Tog på gramanen, och hon blir ju förvisso ofta väldigt tung
när vi har den på, men det sket jag fullständigt i idag!!
Hon var lugn, sansad, inte sådär mongostressad som hon kan
bli för skitsaker.
Galoppfattningarna satt som en smäck!! Dom kanske inte var det
snyggaste nångon skådat, men det är helt oväsentligt för mig just nu.
För hon stressade inte in i nån av dom, inte en endaste, hon tog
rätt galopp hela tiden, i bägge varv!
Fattade fint och rullade på i ett trevligt tempo!!

Sen att hon tyckte att vi skulle galoppera mera istället för att flytta åt sidan
är ju en annan femma, för fattningarna var ju återigen klockrena även om det
inte var riktigt det jag var ute efter just då  ;p  Gullfian min ♥♥
 
 
Nu viskar kudden att den vill bli kramad, så jag ska ta och omfamna den och
slå igen ögonen och sova en stund,  jobbet kallar imorrn igen!
 
Godnatt finisar!
 
 
Duktigaste flickan idag ♥♥
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0