latlördag...

flottig fredag och lat lördag, hmm klingar inge bra, haha men så är det :)
 
Slutade jobbet halv 8 imorse och drog direkt ut till stallet för att mata och släppa ut pollar.
Det har varit så underbart väder idag, lagom kallt/varmt och solsken, tokhärligt.
Så jag tog tid på mig, släppte som sagt ut pollarna, gav gurken frukost inne och lullade
på med diverse pyssel medan hon fick äta i lugn och ro.
Sen gick vi ner i ridhuset för lite trimmning. Duktig flicka!!
Hon ville inte gärna släppa igenom högersidan, men efter ett tag var det iallafall bättre
än när vi började och hon lyssnade riktigt bra på mig idag, man får se det positiva, även de små :)
 
Ringde en "50+ tant" idag, som hon själv kallade sig, och frågade lite om Gurkan.
Tror inte hon kommer att ringa igen dock, då dom önskade en skogsmulle som bara
går fram utan krussiduller.
Jag kan liksom inte ljuga, det är varken rättvist mot gurkan eller en ev köpare.
Hon är speciell och inte helt enkel, men inte dum!
Hon kan skutta åt sidan och se "spöken" ibland, så man bör ju ha bra balans,
men annars gör hon ju inga stora grejjer, hon är inte sån som medvetet försöker att
kasta av en när man rider.
 
Jaja kul att nån är intresserad iallafall, även om det känns lite vemodigt.
Jag kommer inte släppa mitt ♥ till vem som helst!!
 
Iallafullafall, efter stallet åkte jag hem och har bara latat mig sen dess,
nu har jag precis tagit ut den helstekta fläskfilén ur ugnen och packat in
den i folie en stund medans tillbehören blir klara :)
 
Sen blir det film mys för hela slanten tror jag, jobbar imorrn så just nu känner jag
mig inte överdrivet pepp på att hitta på nå annat iallafall, men vad vet man.
Kanske tar en promenad lite senare, såå skönt med en kvällsprommis innan nannadags,
man somnar så gött av det och frisk luft :)
 
 
Efter ridpasset idag, svårtflörtad häst som inte ville vara med på kort :p
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0