Ibland händer det...

Det är inte ofta jag ligger i sängen "redan" vid den här tiden. (22.00)
Fast jag borde försöka inför det mer, för alltför sällan
går jag och lägger mig i tid, och sover för få timmar, i snitt
är det nog inte mer än 5-6 timmar/natt, iaf när jag ska jobba/är på jobbet.
Vilket resulterar i att jag såklart är sjukt trött på morgonen.
 
MEN som sagt nu ligger jag iallafall nergosad under varma täcket,
är helt slut som artist efter idag, men är sådär skönt mör i kroppen.
När man känner att man har gjort nånting bra och nyttigt.
 
Direkt när jag slutade jobbet imorse, så åkte jag ut till Karin,
för att pyssla och rida fina Dahlia.
Eftersom jag var ganska tidig så lät jag dom få äta sin frukost i lugn
och ro och småpysslade och tog och mockade åt Kurran under tiden.
 
Dahlia skötte sig fint idag, är imponerad över vilket tålamod hon har med 
Tummellisa som springer i vägen hela tiden och kors å tvärs :)
Kan ju liksom inte klandra henne när hon bryter av å ryggar tillbaka
när den lilla galningen kommer skuttandes :)
Fast idag var hon iallafall liiite lugnare än sist ;)
 
När jag ridit klart, och släppt ut hela ligan i hagen, så tog jag och
mockade resterande två boxar (oj va jag är bortskämd med lättheten att mocka åt Gurkan!!)
och det blev några kärror det, fram och tillbaka. Shit!
Runt halv 12 slängde jag åt pollarna lunch och åkte hem.
Käka lite och brann av på soffan!
 
Runt 16-tiden var det bara att rycka upp sig och dra vidare till nästa polla :)
Mockade åt henne, och även till Annika och Hannas pollar då jag inte var
säker på vem som hjälpte mig med Gurkans bestyr igår :)
 
Ridningen gick väl sådär, märks att det börjar bli kallt ute nu,
för nu är hon riktigt hopplös vissa dagar.
Hade tänkt tjata massor med övergångar idag, men det gick inte alls!!
Hon var bara superstressad och allmänt kocko!
Lugnade ner sig liite mer när Annika kom ner med Shira å Chica, men
tycker inte det blev nån vettig ridning ändå.
Enda stora plusset, var första galoppfattningen, KLOCKREN!!
Hon fattade lugnt och fint, och höll samma fina jämna galopp efter det.
Å det var höger varv, som hon haft så svårt i tidigare!
Men hon verkar ha bytt, för nu krånglar vänster istället, där fattar hon fel,
skjuter över vikten, och hela mig så det känns som jag sitter som en
kråka!. Men det är väl bara jobba, jobba å jobba vidare..
 
Var hemma strax efter kl 20, tog en macka, sen en varm efterlängtad dusch!
 
Men summa sumarum......
Jag har alltså mockat 6 boxar, varav 3 är stora fölboxar med två hästar
i varje som grisar ner = extra mycket skit med andra ord,
packat en massa höpåsar, sopat och pysslat och ridit två hästar
Så det kanske inte är mer än rätt att kroppen berättar att den blivit
väl andvänd idag :)
 
Blir ungefär samma upplägg på fredag :)
 
 
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0