Dag 03- En bild på dig och dina vänner...

Nu är vi tlilbaka till en svårare igen, vet inte om jag har
bilder på mina vänner där jag är med på samma bild,
iallafall inte digitalt och på datorn :/
Men jag ska göra mitt bästa och försöka hitta bilder på vännerna
som står mig närmast iallafall, oavsett om jag är med eller ej :)
Varnar dock för att det kommer bli ett långt inlägg :/
 
 
Vi börjar med Maja, en av mina allra allra bästa och äldsta vänner ♥
Det är heeeelt sjukt, men har kommit fram till att jag nog inte har en endaste
bild på oss (digitalt) !! 
Vi lärde känna varandra när vi gick i 3:an - 4:an nån gång, hur gammal
är man då?  10? Det är 17 år sedan!!!!!!  Snart jubileum ;)
Vi bodde på samma område, och som vi har skrattat å bråkat genom
alla dessa år!! Men ändå är vi fortfarande nära vänner, trots att vi bor
40 mil ifrån varandra. Och jag är övertygad om och hoppas verkligen att vi kommer
fortsätta att vara vänner resten av livet, Maja är underbar!! Å likaså hennes familj ♥

Bilden till vänster har jag stulit från Majas systers fb-sida, och bilden
till höger är ifrån i sommras på Maja och hennes underbara karl,
när deras fantastiskt fina dotter Molly döptes ♥
 
       
 
#UPDATE!!#  Jag HITTADE en bild!!!,(tagit kort på kort)
sjukt osmickrande dock, men det får jag leva med :)
My bff och jag på väg med tåget till fagersta där Majas pappa då bodde.
 
 
 

 
 
Nästa fina bästa vän är Annika.
Vi har också varit vänner riktigt länge. Började i samma klass i 6:an.
Då hade vi inte träffat varandra tidigare eftersom vi gått på olika skolor fram tills dess.
Från det att vi började 6:an tillsammans fortsatt vi skoltiden ut, även genom samma klass
i gymnasiet och tog studenten ihop.
Vi har också haft våra ups and dows, som i alla "förhållanden"
många roliga minnen och mycket skrattande.
Hon är fortfarande en av mina allra bästa vänner, trots de ca 90 milen
i avstånd till varandra, och därmed lång tid emellan vi ses.
But i sure love her ♥
 
Bilden till vänster, såklart en av de finaste bilderna
jag har på oss två, på studenten 
Och bilden till höger är ifrån i sommras, i västerås under Power Meet,
när jag äntligen efter nästan 2 år får träffa min fina igen 
 
   

 
Sen har vi Frida, älskade bästa vän!
En till person som står mig så otroligt nära hjärtat, även om
hon också bor 40 mil ifrån mig och vi kanske inte pratar med varandra så ofta.
Men vi har delat så mycket tillsammans, vi har skrattat åt varandra,
med varandra, gråtit över varandra och tillsammans.
Vi har varit jättetajta vänner, glidit ifrån varandra lite men hittat tillbaka igen.
Idag har hon en jättefin familj, ursöta ungar!
Jag hoppas på att kunna åka ner lite oftare igen så smånigom, så det
inte blir lika långt mellan gångerna vi ses 

Egentligen har jag både nyare och bättre bilder på mig och Frida,
men jag blir så glad av den här :)
Kommer inte ihåg exakt vilket år, men det är iallafall x antal år sedan,
på krogen 
konrad i västerås :)
 
 

 
När jag för snart 6 år sedan, tog mitt pick å pack och bara
flyttade iväg från dessa 3 älskade vänner, 40 mil uppåt landet,
så stod jag ju här, utan nån större bekantskapskrets.
Jag hade hade ju släkten, men inte så mycket vänner att direkt
umgås med. Jag hade Mia, som jag träffat nästan varje sommar
sen jag var liten snoris och var uppe och hälsade på under sommarloven.
Men många fler än så, hade jag inte.
Och med det jobbet jag hade, lärde man inte direkt känna så
mycket nya människor heller.
 
Men så lärde jag känna Emma, släkt med släkten, mina kusiner kusin.
Vi blev väl ganska tajta iallafall, och hade mycket kul ihop :)
Var ute och dansade loss på krogen en del då hon är en väldigt
dansant och sprallig människa :)
Vi har väl umgåtts lite i perioder, intensivt ena stunden och nästan
ingenting alls på ett tag andra stunden.
Just idag har vi tyvärr kommit ifrån varandra rätt rejält, nånting har förändrats,
vi kanske har vuxit ifrån varandra helt enkelt, för sånt händer ju, men jag
hoppas ändå att vi nån dag hittar tillbaka till det roliga vi hade :)
För det känns inte som nån omöjlighet, jag vet själv bara inte hur
jag ska börja eller vad jag ska säga. Det kanske kommer,
rätt vad det är :)
 
Bilden är iallafall från en av de första gångerna vi träffades och var ut och
partajade 
tillsammans :)  ♥ ♥ 
 


Anna är en jättego tjej som jag lärt känna genom Emma.
Men även fast jag träffade henne för första gången för
ganska länge sedan, och några gånger under åren lite sporadiskt,
så var det inte förrän typ under 2011 tror jag..... hmm....som vi började
umgås mer "på riktigt" eller vad man ska säga.
Tidigare sågs man ju mest bara när det var festligheter och så,
men nu började en närmare vänskap än så påbörjas.
Och jag är otroligt tacksam över den vänskapen :)  ♥ 
 
Bilden är från en spelkväll hemma hos Anna och hennes sambo Niklas.
Å näe vi leker inte indianer, utan här var det ett parti rappakalja som pågick ;)
 



 
Sist men inte minst, en av vännerna här uppe som står mig nära är Helena.
En av de mest omtänksamma människor jag träffat!
Där står dörren alltid öppen, hon och hennes familj har blivit som min extra.
När jag är där så frågar dom inte ens om jag vill äta med dom, utan dom
dukar fram en extra tallrik bara och tar det förgivet, dom ser mig en i familjen.
När jag har haft det jobbigt, så har det alltid funnits en tröstande axel
hos Helena. Hon är som en mamma, syster och underbar vän, allt i ett.
Kommer alltid med kloka råd och tips, och kan hon hjälpa till med något
så ställer hon mer än gärna upp.
Jag är jätteglad att jag blivit inkluderad i deras underbara familj/släkt,
för så mycket värme, humor och kärlek som det finns där, borde alla
få vara med om  
 
Bilden är tagen 1 September i år, och Ladies Poker Race i Härnösand.
Ett jättekul arrangemang, där man skulle åka runt, såklart i raggarbilen
och i tidsenlig klädsel, till 6 st olika stationer runt om i stan och dra kort,
och bäst hand efter sista stationen blev såklart vinnare :)
Med på bilden är även Helenas underbart söta brorsdotter Tess :)
 




 
Ja som sagt, blev ganska långt det här, men jag kan inte korta ner det mer
helt enkelt :)
Jag har berättat om dom personer som står och har stått mig närmast
genom åren och fortfarande gör.
 
Sen har jag ett helt gäng med fina fina vänner som inte står omnämnda
ovan, både tjejer och killar, men det betyder inte att dom inte finns i tankarna.
För det gör dom, absolut, och jag skulle gärna vilja skriva om precis allihop,
men vette sjutton om nån ens orkat läsa enda ner hit ;)
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0