Ömsesidig tillit och respekt!

 
Är så fascinerad av alla som håller på med NH, (natural horsemanship, naturlig hästhantering)
och jag blir även såååå inspirerad!!
 
Jag vet inte hur man ska förklara för icke-hästfolk den fantastiska känslan som
uppstår när man kan få ett så stort djur på flera hundra kilo att följa med en som
en liten Chihuahua helt frivilligt!
 
Man blir så lycklig :)
 
Som dessa två, dom är helt fantasktiska att se på, tjejen är 16 år och hästen 6 år!
 
 
 
Jag brukar ju själv (försöka) träna lite "NH" med gurkan, och hon är jätteduktig
och verkar tycka det är superkul för hon lär sig väldigt snabbt :)
Å nu är jag himla sugen att träna ännu mer NH och "tricks"
Skulle kanske ta och göra en egen liten video nån dag, vad tro's om det?? :)
Bara för att visa vad hon/vi redan kan liksom, det är inga jätte avancerade grejjer,
och vi är inte lika duktiga som dom här ovan, men jag är väldigt stolt ändå.
För vet man hur "gurkan" är som häst, så blir man nog lite förvånad när jag
berättar att jag fått henne att gå över en presenning, LÖS, å få henne att stå stilla på den :)
Jag är stolt som en tupp över det må jag säga!! :)
Det visar att denna sprättiga, skvättna polle faktiskt kan slappna av och litar på mig ♥ ♥ ♥
Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0