Lögner!

Jag verkligen avskyr lögner!
Det är bland det värsta jag vet,
folk som ska försköna sanningen, överdriva för att låta så mycket bättre än andra eller helt enkelt bara blåljuga.

När jag nu satt och funderade över detta så kom jag på en sak, jag är ju fan nästan den värsta lögnaren!!!

När jag får frågan, (bl.a. idag):
Hur är läget? Eller: Är allt bra?
Hur mår du då?

Så svarar jag som jag typ alltid gör: Jodå det är väl bra. Eller bara: Bra!

MEN DET ÄR JU FÖR FAN LÖGN!!

Jag mår pissdåligt idag! Vill bara skjuta mig själv!! Ont i magen! Ögonen är trötta och svider!! Hittar inget fokus! Min huvud bara snurrar! Min säng där jag kan få dra täcket över huvudet å tokgråta en skvätt, känns som the right place to be just nu!

Så varför svarar man då att det är bra för?!? Det är ju en fet lögn!

I mitt fall handlar det nog mest om att få slippa följdfrågorna, just nu, som ofta kommer men som jag inte ens vill svara på! - vad har hänt? Varför då? Bla Bla Bla!


Är det detta som kallas för vita lögner kanske?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0